2014. szeptember 3., szerda

Harangszó

Hiszik

 
El tudtam hozni őt is,
akit a szívem felől,
s hogy a szobaajtón botlatva se nevessék
ki. Nem ismerheti annyira a küszöböt.

És ágyba nyúlkáló ajtónyitogatás
se vigye. Hiszen van foganatja a kellemnek.
Tehát lassú lejtésű dallam jó,
nem ám szánkázó mittudomén.

Szenvednek maguktól, látom,
akik hiányukba, gyengéd ábrába szeretnek bele,
s hadonászó, sípszavazó
izgalmukban azt hiszik, játék.


Tevő-vevő

 
Tevő-vevő.
Sért, azt mondja, bocsánat.
Megint megsért, megint mondja,
bocsánat, megint megsért, s megint
mondja, bocsánat. Elakadt a tű?
Azt gondolom, hogy mindig
aláz engem.

Te vagy ez, nekem-nekem döccensz,
tépdesel, a szemléletig
botlasz, rövidre rdelnél, én egész hangokból építek, nem érted?
Különben olyan lesz ez is,
mint ősszel a köszmételiget.

Mésszel beveretted, s tavasz volt, lenyesetted újra.
Senki nem szólt, hiszen a tiéd.
Mondd, milyen lesz az,
aki nemszeretni szereti a szeretetet?


Árok

 
A brutálisan betakaratlan árok,
amit a kérésedre ástam, az a két méter mély árok még összetartott minket a kertben.
Aztán úgy kívántad, ne ígérjen már jövőt. Katlant se. Ízt talán a szilvafáról.

Másról sem. Mozdulataid násza, dísze foszlik, mint meggyfáról a héj.
Fák története volt ez, fojtva szárazságba meg minden vízbe.
Semmiért.

Szerelmetlenem! Soha
éjszakákkal miért nem érlelődtél, soha?
Álmodlak én a kertedben: meztelen világítasz,
ruha nem is kell,
rgödör a meggyvirág-szirmos csatorna.


Aki

 
Becsukja helyettem az ajtót.
Lábadra takarót hajt, üldögél magának.
Az, az majd lesz,

hogy elverje titokban a szomszéd két kutyáját.

S hogy vissza ne hajigálja
a hozzád lefejezett sövénybokor fejrügyeit,
s még a tormákat is tűrje kiforgatni,
még az eldobott  ásót is hagyja esőnek.
Én akartam, hogy idő vesztén is rend legyen rül.
Azt gondoltam, épít.
Most jó, hogy lesz, akire mondod,  jó, lesz úgy.
Úgy is.


Tovább

 
Sziklát
mint házat cipelsz. Kimegy  az ablak a házadon.
S kinn vagy. Lázban, hogy mégis belül.
S nem is. Zúgó szalmaméhkas.

Lankaszt izzó teher, amit örökítesz,
s ma is az, ami volt.
Az ő várakozása magabiztos.

Elmartad a képességeidet.
Mozdulatlan szájszél alól nevet kifelé.
Pusztuljak én innen!
Ő majd aztán.


Se


Ez a kilencedik vers.
Majd nehéz érteni,
hogy miért van más helyütt a sorban. Körbetekert
nádpapirusz, beölelt rímek is mutatják.

Kötetlen így. S kívánom,
hogy legyen. Írtam ilyen mód,

helyét keresi, van így más is, a világon
se lesz, meglehet, nem lesz, nem is, hordom még,

azért fuvallatosan friss, hogy nem hozzá
szenvednek már a sorok.

De akkor miért vonzott, mint aki fokoz?
Szálkás rfinak  ő engem nem szült meg.


Helyben

 
Lehet, volna a jegyzett ház, bár talán bírálják.
Nem baj, ha engedi belülről átmosolyogni.
r, bár
a kedves rugdalózás most csak emlék.

Jaj, program működik.
Befelé lehetetlenség, mint valami
helybenjárás, lefogyó díszalakulat,
személyes és egy.

Úgy masírozik bele egy hordóba,
mint jelentéktelen. És nincsen,
mondják, említésre sem méltó.


Nem

 
Gondoztam volna életet, nem volt neki.
Gondoztam, s nem volt neki elég jó.
Én nem más lettem.
Amire való.

Bizony, szabad.
Nem félelmes kényszer.
Haragot sem őrzök.
Régit, újat.

Telefondadogva
agyamba didereg.
Nyilall.
Hát akkor mit is?


Kevés

 
Kevés,
ami jut, tehát beosztom a telességek
szakaszait. Rák- s Baktérítő
évszak-javallataira  ügyelek, borral gerjesztem az ételt,

levelet írok mártós tollal, könyvekbe
olvasom magam, ahogy kívánom.
Talán csupán az ég
dörren, rójj mélyebbet, van rgetőbb

Elhagyottam szokta mondani, hogy a nagyszőnyeg,
tudod, meg a söprés és erős kezem van,
hajaj! Állok falaim közt. Eső van.
Mire is volt néha olyan iszonyatos?
Hogy monoton munkák közt is versen töröm a fejem?


Írás



Itt
itt

azért
csak legyen

éles
élű oszlop

egyik

oldalán se írás

mert
simára csiszolva
van az

mind
a gy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése